De teleespectadors a guionistes i directors

dirigeme

Els nous mitjans com ara internet o el telèfon mòbil han comportat un canvi molt important en el consum dels mitjans. Així doncs, el rol del consumidor passiu ha virat cap a un rol molt més actiu que permet passar de ser un mer receptor a no només poder escollir què es vol veure i quan es vol veure, sinó també a ser productor i divulgador dels teus propis continguts.

Tot i així, aquest fenomen encara no ha arribat als mitjans tradicionals (ràdio, premsa i televisió) que semblen mantenir-se immunes als canvis que es produeixen en el seu entorn. Cal destacar, però, que tot i aquesta tendència majoritària, sembla que podem haver arribat a un punt d’inflexió gràcies a la nova sèrie de televisió Dirígeme que s’estrenarà el proper 26 de novembre a les 22:00h a la cadena Neox (TDT). La seva particularitat resta en què serà la mateixa audiència l’encarregada de decidir setmanalment com continuarà la història.

El mode de funcionament serà el següent: al final de cada capítol, durant un període d’entre vuit i deu minuts, es mostraran dues possibles continuacions de la trama que seran sotmeses a votació popular.  L’alternativa més votada al llarg de la setmana serà la que finalment s’emetrà per televisió tot i que la versió descartada també estarà disponible a través d’internet. A més, dins d’aquesta web, a banda de poder votar, l’espectador-internauta també podrà accedir a diversos continguts relacionats amb la sèrie com, per exemple,  fotografies o informació sobre els protagonistes.

Aquesta iniciativa és pionera a nivell espanyol i trenca amb el model tradicional de la televisió, però, aconseguirà ser el revulsiu necessari per a canviar el mode d’emissió de continguts? Sincerament, considero que tot i que segurament no comportarà un canvi immediat, sí que pot ser un molt bon inici. En primer lloc, considero que serà així perquè la gent (i molt especialment els joves) s’està acostumant a consumir sèries i programes a través d’internet, doncs no depenen de cap horari i s’acaba l’habitual problema del solapament. A més, cada vegada serà més difícil que una societat que està plenament introduïda en els nous mitjans i que, per tant, està acostumada a prendre les seves decisions, accepti allò que “li ve de sèrie” i sense possibilitats de variacions.

Malgrat tot, no serà serà possible començar a avaluar l’èxit d’aquest nou model de televisió fins que s’hagin emès els primers capítols i registrat les dades d’audiència i de participació dels espectadors. Finalment, m’agradaria afegir que tot i que la iniciativa pot arribar a ser molt potent, la qualitat del contingut de les emissions també determinarà el seu succés o fracàs.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s