La Realitat Virtual, una nova eina publicitària

Divendres passat, a la classe de “Publicitat i Comunicació Corporativa en els Mitjans Interactius” vam aproximar-nos a la realitat virtual gràcies a una ponència del Sr. Jordi Peris. La realitat virtual, també coneguda com a realitat augmentada, és un sistema tecnològic que, mitjançant un conjunt de imatges i un visor especial, aconsegueix produir una aparença de realitat per tal que l’usuari tingui la sensació d’estar dins d’aquesta. Tot i que la seva aplicació va començar única i exclusivament en l’àmbit dels videojocs, aquesta ja s’ha extès a altres terrenys com són la medicina, l’educació, les simulacions de vol o, fins i tot, la publicitat.

El motiu pel qual els anunciants i publicitaris no han deixat escapar aquesta oportunitat que ens brinda la tecnologia és perquè comporta una sèrie d’avantatges considerables. En primer lloc, el seu ús garanteix la visibilitat de la campanya ja que es tracta d’una tècnica que actualment encara està poc explotada. Així doncs, al tractar-se de quelcom nou crida més l’atenció dels consumidors que, a més, generalment, es mostren disposats a interactuar amb la màquina. Una possible aplicació és la que ja han començat a dur a terme algunes botigues que consisteix en instal·lar pantalles tàctils en els seus aparadors amb les quals es pot interactuar des de fora. D’aquesta manera, els consumidors poden consultar el catàleg o les ofertes sense haver d’entrar a la botiga i també fora d’horari comercial.

D’altra banda, la realitat virtual també permet obtenir una visió molt més detallada del producte que la que ens podria oferir, per exemple, una imatge. En aquest sentit, a Alemanya, s’ha llançat una campanya de realitat augmentada per a Mini que funciona a través d’internet i per la qual l’usuari només ha descarregar-se una imatge, imprimir-se-la i mostrar-la a la web cam. El resultat és espectacular: l’usuari apareix en pantalla aguantant el full imprès, però amb un Mini en 3D sobresortint d’aquest!

En definitiva, malgrat que la realitat virtual o augmentada encara es troba en una fase força inicial en el camp de la publicitat, ja mostra certes aplicacions i avantatges que no aporten altres tècniques o mitjans. Així doncs, personalment no dubto que es convertirà en una eina publicitària molt popular en un futur molt proper.

Us deixo un vídeo que l’agència Universal Mc Cann ha produït en el qual es dedica una part a la realitat augmentada:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s